سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

بررسی مقایسه ای مدیریت دعاوی در قراردادهای فیدیک

چكيده :
مديريت دعاوي بیشینه ای به درازاي قراردادها دارد. شايد  در ساده ترين  قراردادها نيز امكان طرح ادعا از سوي طرفين وجود داشته باشد. اگرچه به باور صاحبنظران، در هيچ قراردادي نمي توان احتمال بروز دعاوي را از سوي طرفين از ميان برد، اما میتوان با شناسايي بهنگام مخاطرات و ريسك هاي قرارداد و نقاط همچنين مستعد بروز دعوي، تا حد زيادي از رخداد آن جلوگيري كرد.

و انواع قراردادهاي سه گانة آن و ضمن (FIDIC) در اين مقاله پس از معرفي اجمالي فدارسيون بين المللي مهندسين مشاور بازخواني مفهوم مديريت دعاوي و جايگاه آن در دانش مديريت پروژه، بررسي مقايسه اي ميان انواع دعاوي در هر يك از قراردادهاي ساخت، طرح و ساخت و كليدگردان انجام مي گيرد كه در آن ضمن برشماري عناوين دعاوي و مرجع قراردادي آن در شرايط عمومي پيمان، طرف مستحق براي طرح دعوا معرفي شده است. همچنين در ادامه، راهكارهاي فيديك و استاندارد مديريت پروژه براي رسيدگي به دعاوي در نمودارهاي مجزايي به تصوير كشيده شده است كه اين راهكارها از ساد ه ترين و مسالمت آميزترين شيوه ها تا سخت گيرانه ترين آن ها را در بر مي گيرد.
بررسي مقايسه اي اين قراردادها از نگاه طرح دعوي، به مديران اين امكان را میدهد كه در انتخاب شيوة واگذاري، ابزار مناسبي در اختيار داشته و نيز پيش از شروع كار، برآورد ودقیقی را از دعاوي محتمل در پروژه فراهم آورند. همچنين نمودارهاي انتهايي نيز اين مزيت را دارند كه شيوه هاي مناسب را براي مواجهه با دعاوي معرفي كرده و در صورت التزام به اين شيوه ها، احتمال بروز
برخوردهاي غيرضروري و نامتناسب را در زمان طرح دعاوي به نحو چشمگيري كاهش خواهد داد.

download

 

One Response to بررسی مقایسه ای مدیریت دعاوی در قراردادهای فیدیک

  1. ایمان لطیف التجار گفت:

    سلام و عرض ادب
    چشم بررسی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *