سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

امکان سنجی بکارگیری تئوری اختیارات حقیقی در ارزشیابی مالی و اقتصادی پروژه های مشارکتی BOT آزادراه های کشور

خلاصه مقاله

سالهاست روش رایج در ارزشیابی اقتصادی پروژه­های سرمایه ­گذاری، روش تنزیل جریان نقدی DCF است. در پی افزایش پیچیدگی و نیز شرایط پویایی حاکم بر فعالیتهای اقتصادی و مالی و به تبع آن افزایش ریسک و نیاز به روشهای تحلیلیپیشرفته تر  جهت تصمیم به سرمایه­گذاری، حدود سه دهه است دیدگاهی جدید به نام اختیارات حقیقی (RO) وارد دنیای ارزیابی مالی پروژه­های سرمایه­گذاری شده است.

مزایای این رویکرد یا نظریه نسبت به روش DCF، در نظر گرفتن اثر انعطاف­پذیری مدیریتی در ارزش پروژه و عدم استفاده از  نرخ ریسک پروژه در تنزیل ارزشهای آتی است. این در حالی است که در پروژه­های دارای عدم قطعیت بالا مانند پروژه­های مشارکتی BOT، انعطاف­پذیری مدیریتی نقش بسیار پررنگی در بالا بردن ارزش پروژه دارد که روش DCF به سادگی از آن صرف­نظر میشود و همچنین یکی از چالشهای روش DCF انتخاب ریسک مناسب در تنزیل ارزشهای آتی است. این مقاله سعی دارد تا ضمن معرفی مدلهای ارزشیابی اختیارات حقیقی و مقایسه آن با روش سنتی رایج DCF، امکان­سنجی بکارگیری این تئوری در ارزشیابی مالی و اقتصادی پروژه­های مشارکتی BOT آزادراه­های کشور را با مطالعه مورد آزادراه اصفهان- شیراز مورد بررسی قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *