سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

علت ها و راه حلهای رفع مشکل انبوه طرحهای نیمه تمام عمرانی

خلاصه مقاله

بر اساس گزارشات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، در سال ۱۳۹۳ حدود هشتاد هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور وجود داشته که با بودجه عمرانی مصوب ۱۳۹۴، حدود ۱۰ سال زمان برای اتمام آنها لازم است، لذا تمام آنها با بودجه عمرانی کشور ممکن نیست. مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی نیز در سال ۱۳۹۳ گزارشی برای ساماندهی طرحهای عمرانی ارائه نمود. تا کنون پژوهش های اندکی در این خصوص انجام شده است،

لذا پژوهشی کیفی برای ریشه یابی و یافتن راه حلهایی برای حل معضل پروژه های نیمه تمام و از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته با تعدادی مسئولان کنونی و اسبق برنامه ریزی و مدیریت طرحهای عمرانی در دولت، مجلس و سازمان مدیریت انجام گردید. از راهکارهای پیشنهادی میتوان به انجام مهندسی ارزش، بازبینی و بازتعریف طرحهای عمرانی موجود، اقتصادی سازی و خصوصی سازی بسیاری از طرحهای عمرانی، اصلاح تعرفه های محصولات و خدمات طرحها، اصلاح ساختارهای تعریف و نظارت طرحهای عمرانی و قعال شدن سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در این امر، استانی شدن یا حزبی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، توجه جدی به طرحهای جامع، طرح مصوب آمایش سرزمین، استخراج طرحهای عمرانی بر مبنای اصول کارشناسی از طرح آمایش سرزمین مصوب و طرحهای جامع، عدم آغاز طرح جدید تا ساماندهی طرحهای نیمه تمام کنونی و موارد دیگر اشاره نمود که در این نوشتار ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *