سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

مدیریت ریسک قراردادهای مشارکت عمومی- خصوصی در پروژه های زیرساختی ایران

خلاصه مقاله

در دو دهه اخیر تمایل به اجرای پروژه های زیرساختی با مشارکت بخش خصوصی در ایران رشد فزاینده ای داشته است. با این وجود، در بسیاری از پروژه های مشارکت عمومی و خصوصی (PPP)، شکایات متعددی از روند انجام پروژه از سوی هر دو طرف قرارداد مطرح شده است. طرفین این نوع قراردادها مدعی هستند که موافقتنامه همسان مشارکت عمومی- خصوصی (PPP) کنونی فعلی قادر به مدیریت مطلوب ریسک های پروژه نیست. برای رسیدگی به این مسئله، هدف اصلی این تحقیق، بهبود پاسخ های دیده شده به مهم ترین ریسک ها در موافقت نامه همسان PPP کشور است.

برای تحقق این هدف، ابتدا با مطالعه تحقیقات بین المللی مختلف، یک لیست جامع از ۶۶ ریسک بالقوه در پروژه های PPP تهیه گردید. سپس، جهت شناسایی ریسک های متداول در پروژه های PPP داخل کشور، لیست تهیه شده در مرحله قبل با مشورت با یک گروه از افراد صاحبنظر در این حوزه، به ۳۵ ریسکی که با توجه به شرایط ایران احتمال وقوع بیش تری دارند، منتج گردید. در گام بعد، ریسک های شناسایی شده برای پروژه های PPP ایران با انجام یک نظرسنجی مبتنی بر پرسشنامه که میان ۲۷ کارشناس پروژه PPP توزیع گردید، اولویت بندی شدند. در نهایت، پاسخ های موافقتنامه همسان به ۵ ریسک با اولویت بالا ارزیابی و تنها پاسخ داده شده به ۱ ریسک قابل قبول شناخته شد و برای ۴ ریسک مهم دیگر پاسخ های اصلاحی جهت بهبود موافقت نامه همسان پیشنهاد گردید. با اعمال این اصلاحات و پاسخ های ارائه شده، انتظار می رود بخش عمده ای از مسائل مربوط به قرارداد فعلی مرتفع گشته و پروژه های PPP کشور به طور موثرتر اجرا گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *