سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

شناسایی ریسک های قابل توجه در پیمان های ساختمانی و ارائه مدل ارزیابی ریسک با استفاده از روش ANP فازی

خلاصه مقاله

ارزیابی ریسک یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در پروژه های ساختمانی است. برخی از روابط بین ریسک ها در پروژه های ساختمانی ایجاد شده است. وقوع هر ریسک می تواند سایر اثرات از جمله اثرات منفی ریسک های مالی بر ریسک های ساخت و ساز را شدیدتر کند. هدف این مقاله شناسایی ریسک های موجود و اولویت بندی ریسک های قابل توجه در پیمان های ساختمانی با استفاده از روش فرآیند تحلیل شبکه فازی (FANP) برای غلبه بر مشکلات وابستگی متقابل و بازخورد در میان جایگزین های مختلف رتبه بندی ریسک است.

داده های مربوط به مطالعه از طریق بررسی ادبیات، مصاحبه و بررسی پرسشنامه توزیع شده بین کارنشاسان جمع آوری شده است. نتایج به دست آمده نشان داده است ۴۴ ریسک در پیمان های ساختمانی مشخص و ۱۹ ریسک با بیش ترین تاثیرگذاری، در شش گروه ریسک های حقوقی و قراردادی، سیاسی، اجتماعی، سازمانی، پروژه و اقتصاد کلان تقسیم می شوند. نتایج نشان داد که گروه ریسک های حقوقی و قراردادی و گروه ریسک های پروژه مهم ترین گروه از ریسک ها در پیمان های ساختمانی نسبت به گروه های دیگر ریسک هستند. به عنوان یک نتیجه گیری، ANP در تجزیه و تحلیل بازخورد و وابستگی بین ریسک ها مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *