سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

پیاده سازی تدارکات پایدار در سازمانهای پروژه محور

خلاصه مقاله

در پروژه های صنعت احداث بیش از ۵۰ تا ۶۰% از بودجۀ پروژه صرف تدارکات پروژه میشود لذا مدیریت تدارکات در این گونه پروژه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از جنبه های بسیار مهم مدیریت تدارکات که در کشور ایران بسیار کمتر از دیگر کشورها مورد توجه محققان و سازمان های پروژه محور قرار گرفته است، مباحث مرتبط با تدارکات پایدار است. در این مقاله سعی شده است

ابتدا مفاهیم پایداری تعریف شود. سپس رویکرد تدارکات پایدار در ابعاد مختلف زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی بررسی شده است تا اهداف تدارکات پایدار در هر بعد مشخص شود. پس از تعیین اهداف، نحوۀ عملیاتی سازی آن در سازمانهای پروژه محور بررسی شده است. بدین منظور ابتدا جایگاه تدارکات پایدار در سطوح مختلف سازمان یعنی سطوح استراتژیک، تاکتیکی و عملیاتی بیان شده و اقدامات لازم برای پیاده سازی آن مطرح میشود. برای سطح عملیاتی که پروژه ها تعریف میشود، فرآیندها وفعالیت هایی که علاوه بر فعالیت های ذکر شده در PMBOK نیاز است، بیان شده است. عمده مطالب ارائه شده در این مقاله، چکیده ای از پژوهش های انجام شده توسط سایر محققین است. اما در انتهای مقاله ساختار پیشنهادی نویسنده برای پیاده سازی تدارکات پایدار،نتایج به دست آمده از مطالعۀ تحقیقات گذشته و همچنین حوزه هایی که نیازمند مطالعات بیشتر هستند، معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *