سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

بررسی فاکتورهای کلیدی تأثیرگذار بر بروز تأخیرات در پروژه های عمرانی (مطالعه موردی: خط ۳ و ۴ متروی تهران)

خلاصه مقاله

با توجه به تعداد زیاد پروژه های عمرانی در کشور، شناسایی عوامل تأخیر، کنترل و پیش گیری آن ها جهت جلوگیری یا کاهش تأخیرات، هدایت منابع و امکانات موجود به سمت استفاده بهینه و افرایش کارایی، مفید و حائز اهمیت خواهدبود. هم چنین با توجه به گستردگی ابعاد مهندسی، اجرایی و قراردادی، بررسی علل تأخیرات ایجاد شده در این پروژه ها ضروری به نظر می رسد

و اولویت بندی این عوامل نیاز به بررسی و تجزیه و تحلیل علمی دارد. در این پژوهش تلاش خواهد شد تا در ابتدا با شناسایی مهم ترین فاکتورهای مؤثر بر ایجاد تأخیر در اجرای پروژه های عمرانی پرداخته شود و سپس با انجام مطالعه موردی در پروژه قطار شهری تهران (خطوط ۳ و ۴ متروی تهران)، با استفاده اهمیت این فاکتورها توسط متخصصان بررسی شده و نتایج و راهکارهایی ارائه می شود. نتایج نشان می دهد که فاکتورهایی مانند عدم وجود برنامه ی مشخص در اجرای طرح های مطالعاتی، مدیریت پروژه ضعیف پیمانکار و کارکنان نامتخصص و تجربه ی کم پیمانکار، تأخیر در تهیه ی نقشه هایی که در طول اجراء نیاز می باشد، تجربه ی ناکافی و صلاحیت ضعیف هیات مهندس، تغییرات و ضعف در قوانین و مقررات، در بروز ریسک تأخیر در پروژه ی خط ۳ و ۴ متروی تهران می تواند مؤثر باشد که نیازمند مدیریت صحیح است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *