سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

بررسی و ارزیابی عملکرد استاندارد مدیریت پروژه PMBOK بر موفقیت پروژه های صنعت ساخت

خلاصه مقاله

پژوهش حاضر با هدف اثر استانداردهای مدیریت پروژه بر موفقیت پروژه های عمرانی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل ۱۷۵ نفر نیروهای ستادی شرکت مهندسین مشاور کاووش پی و شرکت مهاب ثامن بوده است. با توجه به ویژگی های جامعه آماری و کم بودن تعداد و در دسترس بودن همه اعضا شیوه نمونه گیری تصادفی ساده برگزیده شد و با استفاده از جدول برآورد حجم نمونه مورگان تعداد ۱۲۰ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از این رو با توجه به روش نمونه گیری طبقه ای و تصادفی و مشورت با مشاور آمار، بطور تصادفی و قرعه کشی تعداد ۱۳۰ نفر از نیروهای ستادی شرکت مهندسین مشاور کاووش پی و شرکت مهاب ثامن انتخاب و پرسشنامه توزیع که در نهایت پس از پی گیری های فراوان و در مجموع، ۱۲۰ پرسشنامه تکمیل شده به عنوان نمونه نهایی انتخاب شدند.

در این تحقیق محقق از ۲ پرسشنامه استانداردهای مدیریت پروژه pmbok و موفقیت های پروژه های صنعت ساخت ترنر و مولر (۲۰۰۴)، استفاده گردید. با توجه به استاندارد بودن پرسشنامه های مورد استفاد از نظر روایی مورد تائید هستند، معهذا از نظر اساتید محترم راهنما و مشاور برای روایی صوری استفاده گردید. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه استانداردهای مدیریت پروژه ۰٫۹۷۹۳و موفقیت های پروژه های صنعت ساخت ۰٫۹۵۳۱ به دست آمد. وضعیت توزیع متغیرها با استفاده از آزمون کولوموگروف و اسمیرنف بررسی که همه آن ها نرمال بودند. اطلاعات حاصل از پرسشنامه ها با استفاده از آزمون تحلیل مسیر تحلیل و نتایج زیر بدست آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *