سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

رعایت اصول و مبانی مذاکره در مدیریت تدارکات پروژه ها

خلاصه مقاله

در حال حاضر، مدیریت پروژه محور به عنوان شیوه رقابتی در مدیریت سازمان ها تلقی می گردد. این مقاله بر اهمیت منابع انسانی در دستیابی اهداف پروژه تأکید می کند و به مهارت های بین فردی لازم برای بهینه سازی عملکرد دست اندرکاران پروژه می پردازد و به افراد حرفه ای در زمینه مدیریت پروژه کمک می کند تا مهارت های انسانی مورد نیاز را برای برقراری ارتباط با ذی نفعان اصلی و دست یابی به هم افزایی بیاموزند و به مدیریت پروژه، اعضای تیم پروژه، مدیران اجرایی و کارکنان بخش های خصوصی کمک می کند تا اثر بخشی خود را در مدیریت افراد و دستیابی به اهداف پروژه افزایش دهند.

در محیط یک پروژه، مذاکره شامل چانه زنی با افراد در مورد انتقال منابع، تولید اطلاعات و اجرای فعالیت ها می شود. هم چنین فرآیندی که از طریق آن طرفین با منافع متفاوت از طریق ارتباطات به توافق و مصالحه می رسد. مذاکره یکی از مهارت های بسیار مهم است که یک مدیر پروژه باید به منظور برخورد با مشتریان، مدیران عملیاتی، اعضای تیم پروژه و سایر ذینفعان داشته باشد. مذاکره، بخش مهمی از یک فرایند متقاعد کننده است، نه تنها از معاملات تجاری و صنعتی، بلکه در زندگی روزمره است. در محیط پروژه، ممکن است مذاکره محسوس (بودجه، برنامه زمانبندی، منابع و سیستم مدیریت پروژه) و مسائل غیر محسوس (به رسمیت شناختن، اعتماد سازی، اعتماد به نفس و روابط کاری خوب، عملکرد الهام بخش تیم، حس دستاورد و مالکیت مشترک از محصول یا خدمات) باشد. مذاکره موفق باید قادر به تجزیه و تحلیل و ارزیابی موقعیت باشد و سپس استراتژی مذاکره مناسب و انطباق سبک مذاکره انعطاف پذیر با توجه به شرایط خاص و مذاکره کنندگان درگیر در روند مذاکرات تدوین شود. برای رسیدن به موفقیت در پروژه، مدیر پروژه باید توانایی مذاکره با متخصصان فنی، مدیران عملکردی، و دیگر مدیران پروژه را داشته باشد. آن ها باید توانایی مذاکره با مشتریان را به خصوص در مورد تغییرات در محدوده، برنامه زمانبندی، هزینه ها و استانداردهای عملکردی، و با اعضای تیم در مورد مسائل مربوط به مدیریت پروژه های مختلف در سراسر چرخه عمر پروژه را داشته باشند. در ادامه تحقیق به چگونگی مذاکره برای حل و فصل تعارضات جهت افزایش عملکرد تاکید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *