سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

ارزیابی ریسک ساختمانهای بلندمرتبه با استفاده از روشهای AHP و TOPSIS

خلاصه مقاله

از دیرباز در اغلب پروژه های ساختمانی عملیات شاسایی، ارزیابی و ارائه روشهای کاهنده ریسک به طور خودکار و بعضا ناخودآگاه توسط تیمهای مدیریتی و فنی پروژه ها انجام میشد. اما سیستماتیک کردن کار تحلیل ریسک، به دلایل مختلف از جمله: جامع کردن کار شناسایی ریسکهای پروژه، استفاده بهینه از خرد جمعی، مستند کردن دانش کسب شده در پروژه و امکان ارزیابی میزان اثرگذاری مجموعه ریسکها در کل پروژه از نظر زمان و هزینه، در

سالهای اخیر اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. طی این بررسی، تعداد ۲۴ پروژه بلند مرتبه سازی که برخی از آنها به بهره برداری رسیده اند و برخی در مرحله اجرا می باشند انتخاب گردید و در نهایت از بین ۱۱۴ ریسک اولیه تعداد ۳۶ ریسک نهایی که دارای درجه کیفی بالا بودند انتخاب و در ۷ گروه ریسک طبقه بندی گردیدند. ضمنا از نظرات ۷ نفر کارشناس خبره نیز استفاده شده است. در نتیجه ریسکهای تورم اقتصادی، طولانی بودن فرآیندهای اجرائی، حوادث کاری به علت ارتفاع بلند ساختمان، عدم تجربه ومهارت کافی پیمانکار، انتخاب نامناسب روش اجرا، خرابی ماشین آلات و تکنولوژی نامناسب و مهارت و تخصص پائین نیروی انسانی اولویت اول گروههای خود گردیدند که از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *