مروری بر خطرات احتمالی در مدیریت پروژه
خلاصه مقاله
مدیریت ریسک یعنی استفاده از مهارت های افراد و یا گروه ها به منظور حصول اطمینان از شناسایی تمام ریسک ها، اندازه گیری و اجرای آن ها، که در پروژه مدنظر می باشد. تلقی افراد از ریسک، عمدتا تاثیر منفی آن بر زمان بندی و هزینه پروژه است. در غالب اوقات، ریسک معرف اثر منفی بر پروژه تلقی می گردد؛ در صورتی که ریسک می تواند دریچه ای بر فرصت ها، توسعه، بهبود و یا تفکر جدید نیز باشد.
مدیریت ریسک کاربرد سیستماتیک سیاست های مدیریتی، رویه ها و فرایندهای مربوط به فعالیت های تحلیل، ارزیابی و کنترل ریسک می باشد. در این مقاله مروری بر خطرات احتمالی که در طراحی و اجرای یک پروژه ممکن است پیش آید، صورت گرفته است. نتایج نشان داد که طرح برنامه مدیریت پروژه قادر است توان عملیاتی در اجرای پروژه را افزایش داده و در کنترل و مهار محرک های تاثیرگذار بر پروژه نظیر زمان، هزینه و کیفیت نقش به سزایی داشته باشد.
دیدگاهتان را بنویسید