سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

استانداردسازی قراردادها

 

یکی از نیازهای شرکتها و ارگانهای تجاری یکسان سازی اسناد قراردادی آنهاست با این هدف که تا جایی که ممکن باشد، قراردادهای شرکت از یک ساختار و پایداری حداقلی برخوردار بوده و تنها موادی از آن قابل تغییر باشد که لازم باشد.

در این راستا شناخت آیین نامه معاملات شرکت، انواع قراردادهای شرکت، فراوانی قراردادها، ریسک های قراردادی که سابقاً در شرکت تجربه شده است، کلیم های قراردادی تجربه شده شرکت، استراتژی شرکت در جلب منافع سازمانی و خیلی از موارد دیگر بسیار حایز اهمیت است.

گروه مدیریت ادعا با در نظر داشتن همه موارد فوق الذکر، می تواند شما را در استانداردسازی متون قراردادی مساعدت نموده و اطمینان دهد که منافع سازمانی شما در این نسخ رعایت شده است.

معمولا شرکتها و تجار اسناد زیر را به صورت استاندارد و همسان ایجاد می نمایند:

۱- شرایط عمومی خرید یا خدمت

برای اینکه یک شرکت در برخی از معاملات خود بتواند استراتژی مشخصی را هم برای اشخاص درون سازمانی خود و هم بازار هدف مشخص کند، شرایط عمومی را برای فروش کالا یا ارائه خدمت تولید کرده و منتشر می‌نماید. این بدان معناست که هر یک از طرفهای قراردادی باید قبل از همکاری با فروشنده یا ارائه‌دهنده خدمت، شرایط عمومی همکاری را مطالعه نماید.

این شرایط عمومی که در زبان انگلیسی به GTC-General Terms and Conditions شهرت دارد.

شما می توانید در ضمیمه پیش فاکتور ارائه شده به مشتری یا به همراه پیش‌نویس قرارداد، این شرایط عمومی را نیز برای طرف قرارداد ارسال نمایید. این اسناد می‌تواند سال به سال متناسب با مقتضیات شرکت تغییر یابد بنابراین می‌توان برای هر سند منتشره شماره یا کد اختصاصی به همراه سال انتشار درنظر گرفت.

۲- قراردادهای تیپ

اگر در یک نوع از خرید یا ارائه خدمت فراوانی قرارداد وجود داشته باشد، بدانید که باید به فکر تولید اسناد همسان باشید و در هر بار نگارش قرارداد، تنها بر مبنای این قرارداد معامله کنید. این استانداردسازی این اطمینان را به شما می دهد که کارشناسان شما، از اسناد قراردادی متفرقه استفاده نکرده و همیشه منافع شما تامین خواهد بود. گرچه می‌توان در برخی موارد با رعایت یکسری تشریفاتی تغییر در تیپ اسناد را درنظر گرفت.

توجه: هیچ وقت برای راحتی کار سازمانی خود، اقدام به تولید اسناد استاندارد قراردادی در همه زمینه‌ها ننمایید. هر معامله‌ای شرایط خاص خود را دارد و نمی‌توان با یک سند، همه شرایط قراردادی را در هر معامله‌ای پوشش داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *