سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

موافقتنامه

اهمیت موافقتنامه در اسناد قرارداد

واژه “موافقتنامه “از دو کلمه فارسی و عربی موافقت و نامه تشکیل شده است معنای موافقت از نظر لغوی عبارت است از (با هم سازش کردن ، با هم بودن ،سازگاری ) و نامه به معنای (نوشته )با این تعریف می توان گفت “موافقتنامه “سندی است که توافق حداقل دو شخص را با همدیگر در یک موضوع نشان می دهد . از لغت شناسی بگذریم می بایست ببینیم مفهوم موافقتنامه از نظر حقوقی چیست

در این جا به عنوان یکی از عناصر اصلی پیمان در حقیقت همان مفهوم “عقد “را دارد که ماده ۱۸۳ قانون مدنی در تعریف آن می گوید “عقد عبارت است از اینکه یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول “در واقع موافقتنامه هسته اصلی و محور پیمان است .

زیرا تراضی و توافق اراده کارفرما و پیمانکار را برای اجرای موضوعی نشان می دهد و سایر قسمت های پیمان ، فرع بر موافقتنامه خواهد بود به عبارتی سایر بخش های پیمان تابع موافقتنامه اند و اگر قبلا توافقی نباشد شروط و مدارک پیمان بخودی خود هیچ اثری نمی تواند داشته باشند موافقتنامه بیانگر عزم و اراده و قصد طرفین پیمان است.

برای اینکه تراضی نفوذ حقوقی پیدا نماید باید اراده طرفین ،سالم و مبتنی بر رضای کامل باشد .از این روست که ماده ۱۹۰ قانون مدنی در مقام بیان شرایط اساسی معامله ، بند یکم خود را در اولویت سایر شرایط قراردادها  اختصاص به قصد و رضای طرفین داده است به نحوی که اراده طرفین اهمیت ویزه ای در انعقاد پیمان دارد.

نمونه موافقت نامه

  اين موافقت نامه به همراه شرايط عمومي و ديگر مدارك الحاقي آن كه يك مجموعه غير قابل تفكيك است و پيمان ناميده مي شود ، در تاريخ ……………. بين ………. كه در اين پيمان كارفرما ناميده مي شود ، از يك سو ، و ……………. كه در اين پيمان ، پيمانكار ناميده مي شود ، از سوي ديگر ، طبق مقررات و شرايطي كه در اسناد و مدارك اين پيمان درج شده است ، منعقد مي گردد .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *