سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

بررسی موارد مهم ادعاهاي قراردادي پیمانکاران پروژههاي راهسازي

چکیده
ادعا یا خواسته در طول پروژه و یا در انتهاي پروژه مطرح میگردد و در صورتی که مسئله به طور صحیح و منطقی و با در نظرگرفتن رعایت حقوق و منافع درگیر در پروژه حل نگردد پیامدهاي نامطلوبی را براي ذي نفعان پروژه به دنبال دارد و منجر به طولانی شدن مدت انجام پروژه و حتی توقف عملیات اجرایی خواهد شد.


در واقع با مدیریتی درست مطابق با استاندارد مدیریت پروژه میتوان ادعاها را به حداقل رساند. مقاله حاضر سعی دارد تا با تکیه بر تحقیق و مطالعه در پروژه احداث آزادراه بیجار-زنجان (قطعات ۲ تا ۶) در کشور ایران، به عنوان مطالعه موردي، با انجام مصاحبه با کارفرما، مشاور و پیمانکاران پروژه عوامل مهم بروز ادعاهاي قراردادي پیمانکاران راهسازي در ایران را شناسایی کند و با ارائه پرسشنامه به افراد درگیر پروژه با استفاده از ماتریس ریسک این عوامل را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهد تا عوامل بحرانی مشخص شود و یک نگاه پیشگیرانه در جهت جلوگیري از به اختلاف کشیده شدن رابطه پیمانکار و کارفرما ارائه کند. نتایج این تحقیق نشان داد که مهمترین عوامل بروز ادعا در این قبیل پروژهها، مشکلات ناشی از وضعیت متغیر جوي در شهرهاي سردسیر ، تغییرات در شرایط کارگاهی، تاخیرات، تسریع در کار، دستورات تغییر و انجام کارهاي اضافی، تغییرات جهشی و
ناگهانی قیمت مصالح و سایر منابع، عدم وجود اعتبار عمرانی لازم جهت پیشرفت فیزیکی متناسب با برنامه زمانبندي تصویبشده، حفظ و گردآوري مدارك براي طرح یا پاسخگویی به ادعا و شرایط فیزیکی نامناسب میباشد.

download

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *