سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

مقایسه تطبیقی قراردادهای همسان طرح و ساخت در نظام فنی اجرایی کشور

مقایسه تطبیقی قراردادهای همسان طرح و ساخت در نظام فنی اجرایی کشور

خلاصه مقاله

بدنبال فراگیر شدن بکارگیری سیستم های نوین ساخت، همچون DB, EPC سازمانها و نهادهای بسیاری در گوشه و کنار جهان اقدام به تهیه قراردادهای همسان (شرایط عمومی و خصوصی قرارداد) کرده اند. قراردادهایی که در واقع چهارچوبی استاندارد برای تخصیص مسئولیت ها و ریسک ها پروژه ها در اختیار پیمانکار و کارفرمایان پوژه ها قرار میدهند. بدنبال این رویکرد در بازارهای جهانی، که کشور ما نیز از ان مستثنا نمی باشد،……

سازمان مدریت و برنامه ریزی ج.ا. ایران نیز بخشنامه هایی جهت بکارگیری کارفرمایان و پیمانکاران پروژه های طرح و ساخت (صنعتی و غیرصنعتی) منتشر کرد. با این وجود، و با گذشت سالها، بنظر میرسد کارفرمایان و پیمانکاران بسیاری وجود دارند که در بگارکیری بخشنامه های داخلی کشور در پروژه های طرح و ساخت با مشکلاتی مواجه می گردند؛ مشکلاتی که میتوان آنها را ناشی از عواملی چون ابهامات موجود در ضوابط و شرایط قراردادی هر یک از بخشنامه ها، عدم بکارگیری واژگانی یکسان در بخشنامه ها، عدم تناسب مناسب بخشنامه ها با اصول حاکم بر پروژه های طرح و ساخت صنعتی و غیرصنعتی، عدم آشنایی کارفرمایان و پیمانکاران با روش صحیح تنظیم قراردادها، عدم شناخت صحیح از مفاد و مفاهیم شرایط قراردادی و … دانست.

 download

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *