سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

تدوین سیستم خبره استدلالی برای ارزیابی میزان موفقیت دعاوی خدمات مشاوره (پروژه¬های عمرانی ایران)

خلاصه مقاله

پیچیدگیهای روزافزون صنعت ساخت در کنار پیشرفت سریع این صنعت، موجهه مکرر با ادعا را اجتناب ناپذیر کرده است، تا جایی که حتی قرارادادهایی که به صورت مناسبی تنظیم شده باشند نیز از گزند هرگونه ادعایی مصون نیستند.

دعاوی قراردادهای ساخت، زمان­گیر، هزینه­بر، و ناخوشایندند و در بخش خدمات مشاوره بدان جهت که این خدمات با مخاطرات و ریسک­هایی مواجه­اند که در هنگام عقد قرارداد قابل پیش بینی نیستند و گاه مسائل بسیاری که جدید هستند، مطرح میشوند. تاکنون محققان تلاش زیادی برای گسترش روشهای متعدد کاهش دعاوی ساختمانی داشته­اند، که از آن جمله میتوان به داوری ا شاره نمود که یکی از روشهای موثر در حل و فصل دعاوی ساخت در طول چرخه حیات پروژه میباشد. حل وفصل سریع و کارآمد به مدیریت فعال و مثبت همه عوامل در رده­های متناسب و مسئول اجرای کار وابسته بوده و در صورت ایجاد بستری برای پیش بینی یان روند به منظور تسهیل آن، داوری میتواند به ابزار موثری در جهت ختم موفق ادعا تبدیل گردد.

روش ارزیابی موفقیت پروژه، یک مدل منطقی را ارائه می دهد که مشابه با روش های مدلسازی میتواند با شبیه سازی شرایط مشابه، دقت را در پروژه­های مشابه افزایش داده و زمان آن را کاهش داده و در نهایت موفقیت ادعا را افزایش دهد. بدین ترتیب با ایجاد بانک اطلاعاتی پروژه­های داوری قراردادهای عمرانی مربوط به خدمات مشاوره و تدوین  سیستم استدلالی موردی میتوان موفقیت پروژه­های مشابه را ارزیابی نمود. بر این اساس هدف اصلی این تحقیق، بررسی و تدوین یک سیستم خبره ارزیابی برای بازیابی و مقایسه پروژه­های مشابه و پیش بینی نتیجه احتمالی داوری پروژه از طریق تعیین شباهت میان پروژه موجود و پروژه­های داوری شده، میباشد.

download

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *