سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

ارائه الگوی طبقه بندی و شناسایی یکپارچه ذینفعان دفتر مدیریت پروژه در سازمان های پروژه محور

خلاصه مقاله

ذینفعان عامل مهمی در ایجاد ریسک های پروژه و در نتیجه تحقق اهداف سازمان­های پروژه محور، تلقی می­شوند، از این رو فرآیند شناسایی ذینفعان دارای حساسیت خاصی است؛ چراکه مراحل بعدی مدیریت ذینفعان شامل تحلیل ذینفعان، بر مبنای این نتایج این فرآیند پیش می­رود.

بر اساس  حوزه مدیریت ذینفعان نسخه پنجم از استانداردPMBOK، فرآیند شناسایی ذینفعان یکی از دو  فرآیندی است که در گروه فرآیندی آغازین قرار دارد و همچنین اولین فرایند ای بین چهار فرآیند مدیریت ذینفعان معرفی شده، طبق نسخه پنجم این استاندارد می­باشد، یعنی این استاندارد توصیه می­کند فرآیند شناسایی ذینفعان از همان ابتدای پروژه همگام با تهیه منشور پروژه، آغاز شود.برای شناساسی جامع تمام ذینفعان یک پروژه، مدلهای گوناگونی ارائه شده است که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. بای خاطرنشان کرد تمامی الگوهای فعلی موجود در محدوده یک پروژه تعریف شده­اند، لذا در خصوص شناسایی یکپارچه ذینفعان پروژه­های سازمان پروژه محور الگویی وجود ندارد. شاید تاکنون هدف اصلی مدیران ارشد، اجرای پروژه­ها با کمترین هزینه و زمان و با کیفیت (محدودیتهای سه گانه پروژه) مطلوب بوده است، اما امروزه، انجام پروژه­ای که منطبق با اهداف و راهبردهای سازمان باشد نیز، فاکتور دیگری است که باید به آن اضافه شود. لذا ممکن است ذینفعان با پروژه­ای همسو بوده یا مخالف باشند، علاوه به مدیریت انتظارات آنها در راستای اهداف پروژه (پژوهشهای پیشین) مدیریت مشارکت آنها در راستای اهداف سازمان نیز موضوعی با اهمیت خواهد بود.لذا در این هدف ارائه الگویی است، که بتواند ذینفعان پروژه­های سازمان را به صورت یکپارچه طبق­بندی و شناسایی نماید تا بتوان در ادامه، آنها را تحلیل و اولویت بندی نمود. در واقع در این پژوهش مرکز دایره ذینفعان از مدیر پروژه در مدیریت پروژه، به دفتر مدیریت پروژه در مدیریت پروژه سازمانی تغییر می­کند.

download

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *