سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

ارائه رویکردی جهت عارضه یابی دفتر مدیریت پروژه

خلاصه مقاله

ایجاد دفتر مدیریت پروژه اقدامی موثر در راستای تحقق اهدافی همچون نظام بخشی مدیریت پروژه، نظارت بیشتر بر پروژه­ها و یکپارچه­سازی و انسجام ­بخشی به رویه­ها و فرآیندهای مدیریت پروژه در سازمانها میباشد که در نهایت ارتقاء بهره­وری را دنبال میکند.

اولین گام در طراحی اصولی و استقرار این نهاد سازمانی ارزیابی شرایط موجود سازمان از منظر کارکردها، ساختار و زیرساختهای موجود است که تحت عنوان عارضه­یابی دفتر مدیریرت پروژه شناخته میشود. در واقع منظور از عارضه­یابی فرآیندی مستقل و نظام­مند است که هدف از آن سنجش میزان فاصله سازمان از مبنایی مشخص و تعریف شده با هدف تشخیص نقاط قوت و زمینه­های بهبود سازمان است. این مبنای مشخص و تعریف شده در برگیرنده ویژگیهای کارکردی و ساختاری دفتر مدیریت پروژه و نیز زیرساختهای لازم جهت ایجاد دفتر مدیریت پروژه میباشد که بر اساس مرور ادبیات آخرین مراجع علمی دنیا در این حوزه به دست آمده­اند. نتیجه عارضه­یابی دفتر مدیریت پروژه در سازمان شناسایی زیرساختهای مورد نیاز جهت استقرار این نهاد ونیز نقاط ضعف و قوت و فرصتهای بهبود از منظر کارکردی و ساختاری به منظور فراهم آوردن اطلاعات مورد نیاز جهت طراحی اصولی دفتر مدیریت پروژه میباشد. در تحقیق حاضر رویکردی ارائه میشود که مراحل عارضه­یابی دفتر مدیریت پروژه در سازمان را به طور کاربردی تشریح مینماید. کارآیی این روش از طریق اجرا در یک سازمان پروژه­محور بررسی و آزمون قرار میگیرد. نتایج این پژوهش به صورت معرفی گامهای عارضه­یابی و بازخوردهای اجرای آن در یک سازمان پروژه­محور میباشد و حاکی از قابلیت رویکرد ارائه شده جهت اجرا در سایر سازمانهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *