سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

مقایسه دقت مدلهای برآورد مالی اولیه به روش تحلیل رگرسیون و شبکه عصبی

خلاصه مقاله

برآورد هزینه در تمامی مراحل چرخه حیات پروژه و برای تمامی ذینفعان پروژه مهم است. برآورد مالی در فاز مفهومی و یا اولیه پروژه، برآورد مالی اولیه نام دارد. در این فاز، اطلاعات دقیق پروژه محدود است و از اینرو دستیابی به برآورد مالی دقیق مشکل است.

روش بکار رفته در بدست آوردن برآورد مالی اولیه یکی از عوامل موثر بر دقت آن است. این پژوهش با ایجاد مدلهای برآورد مالی اولیه پروژه­های ساختمانی با استفاده از روشهای تحلیل رگرسیون و شبکه عصبی مصنوعی، نسبت به مقایسه دقت مدلها پرداخته است. ایجاد و مقایسه مدلها با استفاده از داده­های جمع­آوری شده از ۱۰۶ پروژه ساختمانی خاتمه یافته در بخش دولتی انجام شده است. پارامترهای مورد استفاده در تحلیل شامل ارتفاع ساختمان، تعداد طبقات، مساحت ساختمان و مدت اجرای پروژه بوده است. تعداد ۱۰۰ پروژه برای ایجاد مدل و ۶ پروژه دیگر برای سنجش و مقایسه دقت مدلها بکار رفته است. بعلاوه میانگین قدرمطلق درصد خطالها مشخصه سنجش و مقایسه دقت دو مدل بوده است. نتیجه مقایسه دقت این دو روش نشان میدهد که روش برآورد مالی اولیه با استفاده از تحلیل رگرسیون در مقایسه با شبکه عصبی مصنوعی دقت بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *