سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

شناسایی و الویت بندی شاخصهای کلیدی در پروژه­های عمرانی و راهکارهای مقابله با آنها

خلاصه مقاله

از آنجا که تاخیر در پروژه­های عمرانی منجر به صرف منابع کشور، کاهش سود و از دست دادن فرصتها میشود بنابراین شناخت عوامل تاخیر از اهمیت زیادی برخوردار است. تاخیر در پروژه­های عمرانی به دلیل پیچدگی خاص آنها امری غیرقابل انکار است، به طوریکه مطالعات انجام گرفته نشان میدهد که اغلب پروژه­های ساخت در دنیا با حدود بیش از ۵۰درصد افزایش زمان مواجه میشوند. تاخیر در پیشرفت کار، علاوه بر آن که موجب طولانی شدن زمان اجرا و صرف هزینه­های قابل ملاحظه­ای برای راه­اندازی مجدد یا تکمیل آنها میگردد، به تحمیل هزنه فرصت از دسته رفته بر بخشهای اقتصادی و نیز توجیه­ناپذیر شدن طرح در مراحل بعد نیز منجرمی شود.

در این تحقیق که با استفاده از روش تصمیم­گیری چندمعیاره ترکیبی (مدل تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس) صورت پذیرفته است با استفاده از پرسشنامه که بر اساس مطالعه پژوهشهای گوناگون و متعدد بوده و شاخصهای بدست آمده حاصل مصاحبه با مدیران ارشد و کارشناسان فعال به عنوان مشاور، پیمانکار، و کارفرما در حوزه­های ستادی و پروژه­های عمرانی و زیربنایی بوده که بر اساس آن پرسشنامه نهایی با سیزده شاخص استخراج و تهیه شده است. پس از انجام محاسبات نتایج بیانگر این بود که در پروژه­های فنی و عمرانی؛ پروژه­های شریانهای حیاتی (بیمارستان، اورژانس، مدیریت بحران)؛ پروژه­های شاخص؛ پروژه­های زیربنایی؛ پروژه­های امور شهری وفضای سبز؛ پروژه­های حمل ونقل و ترافیک؛ پروژه­های اجتماعی، فرهنگی به ترتیب از الویت بیشتری برخوردار بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *