سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

ارائه مدلی مفهومی جهت تدوین استراتژی پروژه

خلاصه مقاله

استراتژی پروژه ابزاری نوین جهت ارتقاء اثربخشی مدیریت در پروژه­های معاصر میباشد و استفاده از این ابزار در بخش برنامه­ ریزی پروژه­ها میتواند موجب بهبود عملکرد مدیران پروژه­ها در راستای دستیابی و تأمین اهداف ذینفعان کلیدی گردد

هدف از این تحقیق ارائه مدلی جهت تدوین استراتژی پروژه است تا به وسیله آن مراحل مورد نیاز و الویتهای انجام آن، در فرآیند تدوین مشخص و چگونگی ایجاد استراتژی پروژه تشریح گردد. جهت دستیابی به هدف این تحقیق، ابتدا اقدام به مطالعات نظری در این حوزه و استخراج گامهای مورد نیاز در فرآیند تدوین استراتژی پروژه گردید، سپس این گامها دسته­بندی و الویت­بندی شد و بعد از آن اقدامات لازم­الاجرا در هر گام تعیین و ارتباط بین آنها تعریف و تعیین شد و در نهایت مدلی مفهومی جهت تدوین استراتژی پروژه بر اساس آراء خبرگان و با استفاده از روش دلفی ارائه گردید. نتایج این تحقیق نشان میدهد برای تدوین استراتژی در پروژه­ها بدواً باید وضعیت آنها در زمان تدوین استراتژی شناسایی و تحلیل گردد و بر آن اساس چشم­انداز پروژه تعیین شود، گام میانی بررسی ریسکهای پروژه میباشد که در تشخیص گزینه­های مختلف استراتژی و بررسی آنها و تعیین استراتژی پروژه مؤثر خواهد بود و نهایتاً کنترل و بازنگری گام انتهایی است که انجام آن در طول پروژه اجتناب­ناپذیر است. این تحقیق میتواند مورد بهره­برداری پژوهشگران و کارشناسان در حوزه برنامه­ریزی پروژه و برنامه­ ریزی استراتژیک سازمانها قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *