نکات مهم در برگزاری جلسههای موثر
نکات مهم در برگزاری جلسههای موثر- قسمت اول
همیشه بدانیم چقدر زمان داشتیم، چقدر از آن گذشته و چقدر آن باقیمانده است.
هیچ وقت دلیل اصلی برگزاری جلسه را فراموش نکنیم (موضوعات جالب و منحرفکننده همیشه جلسههای ما را تهدید میکنند).
در جمع دیگران را ستایش و به صورت خصوصی انتقاد کنیم.
جلسهها را خارج از زمانهای معمول کاری برگزار نکنیم (خودمان و دیگران زندگی شخصی هم داریم – که مهم است).
از فشار گروهی و جمعی (و به ویژه شانتاژ) برای جمعبندی استفاده نکنیم.
از جلسهها به عنوان ابزار تخریب دیگران، کار راهه و وجهه همکاران و شرکت کنندگان استفاده نکنیم.
تفکیک مسائل کاری و شخصی را فراموش نکنیم.
بهترین الگو در جلسهها دموکراسی است.
همیشه برنامه و دستور جلسه را تنظیم و قبلا در اختیار شرکتکنندگان قرار دهیم.
جلسهای را که به دلیل برگزاری آن موضوعیت خود را از دست داده لغو کنیم.
دیدگاهتان را بنویسید