سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

ارائه الگویی برای مدیریت پروژه های توسعه فناوری در صنعت نفت و گاز ایران

خلاصه مقاله

پروژه های توسعه فناوری بر خلاف بسیار از پروژه های دیگر دارای هدف و یا روش دستیابی از قبل تعریف شده نیستند. در کنار سایر عدم قطعیت هایی که هر پروژه میتواند داشته باشد، پروژه های توسعه فناوری با درجه بالایی از عدم قطعیت در بخش تعریف پروژه همراه هستند به همین دلیل روشهای معمول مدیریت پروژه مانند موارد ارائه شده

در استاندارد PMBOK کاربرد چندانی در این پروژه ها ندارد. در این مقاله ضمن تشریح ویژگی های یک پروژه توسعه فناوری و روشهایی که در ادبیات موضوع برای مدیریت اینگونه پروژه ها ارائه شده است، دو پروژة توسعه فناوری از صنعت نفت و گاز ایران به صورت عمیق مطالعه و چالشهای مدیریتی آنها شناسایی و تحلیل شده است. به منظور رفع مشکلات مشاهده شده در مطالعات میدانی و با استفاده از نقاط قوت مدلهایی مانند مدل مرحله/دروازة جدید، مدل توسعه مارپیچ و الحاقیه DOD از استاندارد PMBOK، یک الگوی مدیریتی برای پروژه های توسعه فناوری طراحی و پس از طی مراحل اعتبارسنجی، به عنوان مدل پیشنهادی تحقیق، ارائه شده است. در نظر گرفتن چرخه های مدیریتی تکرار شونده به جای مدیریت خطی، استفاده از منطق مدیریت طرح به جای منطق مدیریت پروژه، بودجه بندی و زمان بندی متغیر با حد بالا و پائین به جای مشخص نمودن زمان و هزینه قطعی برای پروژه و … نمونه هایی از ویژگی های الگوی پیشنهادی میباشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *