سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

مدیریت پروژه حرفه ای و جایگاه آن در پروژه های عمرانی ایران

خلاصه مقاله

قبلا پروژه های عمرانی در کشورمان به روش متعارف، متشکل از سه عامل کارفرما، مشاور و پیمانکار انجام می گرفته که با مشکلات و معضلات متعدد و افزایش ریسک کارفرما مواجه بوده است.

جهت رفع مشکلات فوق در سال ۱۳۷۸ سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت و متعاقب آن سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدام به معرفی و پیشنهاد روش مدیریت طرح (چهار عاملی) نمودند که سه عامل آن مشابه روش متعارف و عامل چهارم آن مدیر طرح میباشد و از روشهای بروی سپاریِ مدیریت پروژه است که باعث هماهنگی هر چه بیشتر بین طراحی و ساخت، انتقال تجارب اجرایی به طراحی به منظور افزایش قابلیت ساخت و مهندسی ارزش، کاهش ادعاها و اختلافات، کاهش زمان پروژه با همپوشانی طراحی و ساخت، ونهایتا بهبود و ارتقاء سیستم متعارف و کاهش ریسکهای کارفرما میگردد. عدم برخورداری مدیر طرح از قابلیتهای لازم و همچنین عدم تعامل موثر کارفرما با وی سبب گردیده با گذشت بیش از ۱۶ سال از ابلاغ و اجرایی شدن دستورالعمل مربوط به آن، نه تنها اهداف فوق الذکر محقق نگردیده بلکه باعث ایجاد مشکلات گوناگون و جدیدی در اجرای پروژه ها شده است. این مقاله در پی آن است که صلاحیت های مورد نیاز مدیریت طرح و تعامل موثری را که میبایست بین کارفرما و مدیر طرح برقرار باشد، مشخص نموده و پیشنهاداتی جهت اصلاح سیستم فوق ارائه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *