سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

بررسی موضوع جبران خسارت ناشیاز تاخیرات پیمانکار و کارفرما

بررسی موضوع جبران خسارت ناشیاز تاخیرات پیمانکار و کارفرما در شرایط قراردادهای بین المللی(JCT-ICE-فیدیک)و مقایسه آن با شرایط عمومی پیمان

خلاصه مقاله

زمان اجرای پروژه های ساخت از دو منظر مهم محسوب می شود؛ اولا پروژه های ساخت بخش عظیمی از سرمایه کارفرمایان را به خود اختصاص می دهد و تکمیل دیرهنگام پروژه ها، ارتفاع کارفرمایان از سرمایه گذاری انجام شده را به تعویق خواهند انداخت. لذا بهره برداری به موقع از پروژه ها برای تداوم موفقیت کارفرمایان حیاتی است.

ثانیا هدف پیمانکاران صنعت ساخت کسب سود، متناسب با زمان و هزینه های اجرای پروژه است و برای دستیابی به این هدف، پیمانکاران پیشنهاد قیمت خود را با فرض تکمیل کارها در دوره معینی از زمان ارائه می کنند و اگر این دوره زمانی طولانی تر شود، هزینه های آن ها نیز افزایش می یابد. شرایط عمومی پیمان ایران که بر بسیاری از قراردادهای پیمانکاری کشور ما حاکم است نیز مفادی در ارتباط با جبران خسارت ناشی از تاخیرات دارد ولی کاستی ها و ابهاماتی در آن ها وجود دارد که تاثیر منفی قابل توجهی در روند انجام موفق پروژه ها خواهد داشت. از جمله این تاثیرات منفی طرح ادعاهای بسیار زیاد از جانب پیمانکاران می باشد که خود باعث افزایش هزینه و زمان پروژه می شود. در این تحقیق برای کاهش اثرات منفی ذکر شده از شرایط قراردادهای بین المللی JCT 98، ویرایش هفتم ICE و فیدبک ۲۰۰۶ که به صورت گسترده در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، کمک گرفته می شود و با مقایسه مفاد آن ها با ماده ها و عبارت های شرایط عمومی پیمان ایران به بیان کاستی ها و ابهامات از دیدگاه ماده های مرتبط با جبران خسارت ناشی از تاخیرات پیمانکار و کارفرما پرداخته می شود.

download

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *