سبد خرید 0
مستند سازی یکی از بخش های  مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

مستند سازی یکی از بخش های مهم و کلیدی مدیریت ادعا می باشد

اطلاعات سایت در حال بارگذاری میباشد

گروه مدیریت ادعاوکلیم

گروه مدیریت ادعاوکلیم

شما می توانید از منو (اشتراک گذاشتن فایل ) تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

برگزاری کارگاه آموزشی گروهی و خصوصی

کارگاه آموزشی مدیریت ادعا، کارگاه اموزشی مستند سازی در پروژه. کارگاه اموزش جامع قراردادنویسی. کارگاه آموزش پایه قرارداد نویسی. ضمانت نامه بانکی، کارگاه آموزش جامع مناقصه.

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

کارگاه اموزشی مدیریت ادعا

 

ساختار پورتفولیو در سازمانهای چند کسب وکاره با مطالعه سبد پروژه­های بنیاد مستعفان انقلاب اسلامی

خلاصه مقاله

پورتفولیوی پروژه­های هر سازمان از پروژه­ها، طرحها و پورتفولیوهای فرعی و عملیات تشکیل شده­اند که این اجزاء در قالب ساختار یا پیکره­بندی مشخص طبقه­بندی و مدیریت میگردند. سیستم مدیریت پورتفولیوی پروژه­ها بعنوان ابزاری برای مدیریت استراتژیک پروژه­ها بویژه در سازمانهای پروژه­محورمطرح میباشد.

گام اولیه در استقرار این سیستم طبقه­بندی اجزای پورتفولیو و ایجاد پیکره­بند ی مناسب جهت مدیریت مؤثرتر میباشد. این امر در سازمانهای چند کسب وکاره با چالشها و دشواریهایی همراه است. این طبقه ­بندی در سازمانهای چند کسب وکاره معظم حسب تنوع و تعدد رشته فعالیتها، اهداف کمی و کیفی آنها و ساختار مدیریتی و تشکیلاتی از اهمیت و پیچیدگی مضاعفی برخوردار است. با بررسی مشخصات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و ویژگیهای پروژه­های این سازمان میتوان پورتفولیویی در سه تراز کلان، استراتژیک و عملیاتی پیشنهاد داد که هر یک از آنها بر اساس شاخصهای متفاوت به سطوح مختلف تفکیک میشوند. چنین ساختاری در سایر سازمانهای چند کسب وکاره نیز قابل بکارگیری است. این مقاله با تشریح اقدامات و تجربیات حاصل از دسته­بندی پروژه­ها و سایر اجزاء در سبد پروژه­های بنیاد مستضعفان سعی دارد تا گامی در راستای تبیین اهمیت و نقش دسته­بندی انواع پروژه­ها درون سبد پروژه­های سازمان به ویژه سازمانهای چند کسب وکاره و تدوین مکانیزمی عملی جهت ایجاد پورتفولیویی با ساختار و پیکره­بندی مناسب بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *